Voorbeeld: Stoomlocomotief voor de goederendienst van de bouwserie 042, oliegestookt, met olietender van het eenheids bouwtype 2'2'T 34. Ombouwversie met nieuwbouw hoogvermogens ketel. Deutsche Bundesbahn (DB). Zwart-rood van kleur. Windgeleideplaten type "Witte". DB reflectorglas lampen en aan beide zijden voorzien van Indusi. Bedrijfsnummer 042 206-3. Uitvoering omstreeks 1970.
Ontzagwekkende keteldruk
De Maschinenbau AG Schwartzkopff uit Berlijn leverde in 1936 de eerste snel rijdende goederentrein locomotieven van de bouwserie 41. Deze machines bewezen zich als universele locomotieven voor middelzware treinen. Tussen 1936 en 1941 werden er in totaal 366 locomotieven van deze bouwserie geproduceerd. De meeste van deze locomotieven werden na de oorlog overgenomen door de Deutsche Bundesbahn en de Deutsche Reichsbahn.
Model: Voorzien van mfx+ digitale decoder met uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogensmotor met vliegwiel in de ketel. 4 assen aangedreven. Antislip banden. Lcomotief en tender grotendeels vervaardigd uit metaal. Voorbereid voor inbouw van rookgarnituur 7226. Met de rijrichting wisselend 3 punts frontsein en het, apart te monteren, rookgarnituur zijn analoog in bedrijf en in digitaal bedrijf schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije, warmwitte lichtdiodes (LED). Tussen loc en tender een beweegbare kortkoppeling die, afhankelijk van de te berijden radius, in lengte verstelbaar is. Aan de achterzijde van de tender en aan de voorzijde van de loc een beweegbare kortkoppeling met NEM schacht. Kleinst berijdbare radius is 360 mm. Zuigerstang- beschermbuizen, remslangen en imitatie schroefkoppelingen zijn los bijgevoegd. Lengte over de buffers 27,5 cm.
© 2024 www.mbtrains.nl - Powered by Shoppagina.nl